Beste Josje, ‘Meten is weten’, daarvan zijn ze bij Dress for Success overtuigd. Door nauwgezet te registreren hoe ze via hun tien winkels werklozen en mensen uit de bijstand naar werk of stage helpen, maken ze hun impact zichtbaar. En via een enquête liet Start Foundation meten hoe werkgevers oordelen over de inzet van UWV en gemeenten bij het werven van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Wat dat opleverde? Lees het in deze nieuwsbrief. |
|
|
|
Dress for Success meet nu ook het eigen succes |
Toegegeven, impactregistratie vergt de nodige inspanning. Maar het zal zich – vroeger of later – dubbel en dwars uitbetalen. Eén van de tien winkels van Dress for Success ondervond dat aan den lijve toen ze met hun resultaten naar de gemeente stapten, waar men wat aarzelde over het Dress-initiatief. |
Toen ze overtuigend aantoonden dat 60% van de door hen aangeklede sollicitanten een baan vond en de bijstand vaarwel kon zeggen, zat de ambtenaar op het puntje van z’n stoel. En bood vervolgens aan actief te gaan zoeken naar mogelijkheden de winkel te subsidiëren. |
|
|
|
UWV en gemeenten scoren onvoldoende |
UWV en gemeenten zijn slecht in staat werkgevers aan mensen met minder kansen op de arbeidsmarkt te helpen. In een enquête van Start Foundation scoorden ze een 5,2. |
|
|
|
|
|
Column |
Impact |
Door Jos Verhoeven, |
Directeur Start Foundation |
Aan tafel zitten twee mannen. De tongval is onmiskenbaar Oost-Nederlands. Goeie kerels. Jaren geleden zijn ze ons opgevallen. Hun bedrijfsschool bood plaats aan vluchtelingen. En aan mensen die een tweede kans willen grijpen. Grootse plannen hadden we. Nu, jaren later, stellen we vast dat het niet gelukt is. |
|
|
|
|
|
|
|
|